MODELE
SHL M02B

[OPIS]

Pierwsze modele motocykla SHL M02 powstały w 1948 w Państwowych Zakładach Samochodowych nr 2, motocykle te powstały z pozostałych elementów karoseryjnych modelu SHL 98 Villiers, tym co odróżniało te 2 motocykle był silnik.

Lata produkcji: 1948
Ilość egzemplarzy: 1200

[Dane techniczne]

Silnik

Typ: S01
Rodzaj obiegu: dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym
Ilość cylindrów: 1
Średnica cylindra: 52 mm
Skok tłoka: 58 mm
Pojemność skokowa: 123 ccm
Stopień sprężania: 6
Moc: 4 KM (3kW) / 4250 obr/min.
Maxymalny moment obrotowy: 7,36Nm przy 3000 obr/min
Gaźnik: Amal E68/16 o ø gardzieli 16mm
Zapłon: iskrownikowy
Odstęp styków przerywacza:
Wyprzedzenie zapłonu: 27 stopni przed GMP
Świeca: M14x1,25 Bosch 175
Smarowanie: mieszanką oleju z paliwem w stosunku 1:20
Chłodzenie: powietrzne o obiegu niewymuszonym

Układ napędowy

Sprzęgło: 3-tarczowe, korkowe, mokre, 6 sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający
Skrzynia biegów: 3-stopniowa z kołami stale zazębionymi
Przełożenia:
1 bieg: 3,16
2 bieg: 1,49
3 bieg: 1,00
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylnie: łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2mm o 114 ogniwach .
Przełożenie 3.42

Podwozie

Błotniki tłoczone blaszane, bagażnik tłoczony oparty na dwóch wspornikach przykręconych do blach węzłowych ramy, siodło stalowe wyściełane skórą, mocowane z przodu wahliwie za pomocą blaszanych wsporników, z tyłu na dwóch sprężynach. Skrzynka narzędziowa w postaci walcowej puszki mocowanej pod siodłem do ramy. Podstawka centralna tłoczona z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych.
Rama: kołyskowa zamknięta pojedyńcza rurowa
Zawieszenie koła przedniego: na widelcu trapezowym z centralną sprężyną śrubową typu baryłkowego , dwa amortyzatory cierne z regulacją docisku
Zawieszenie koła tylniego: sztywne
Hamulce: bębnowe, o średnicy bębnów 125 mm
Koła: szprychowe 31 szprych (3,1mm) piasty tłoczone, nitowane, pokrywy piast odlewane z aluminium
Obręcze: stalowe 1,7 X 19"
Ogumienie: 3,00 X 19"

Instalacja elektryczna


Iskrownik- prądnica: 17W/6V produkcja Zakłady Wytwórcze Aparatury Oswietleniowej (dawniej A. Marciniak)
Reflektor przedni: ze światłem postojowym, drogowym i mijania
Lampa tylna: ze światłem pozycyjnym i oświetleniem tablicy
Przełącznik świateł trójpołożeniowy mocowany na kierownicy, Wyłacznik zapłonu - przycisk na kierownicy.

Dane eksploatacyjne

Ciężar własny: 80 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 10 l
Prędkość maksymalna: 67 km/h
Zużycie paliwa: 3 l / 100 km

Copyright 2010 www.shlka.prv.pl All rights reserved