MODELE
SHL M06 T

[OPIS]

Lata produkcji: 1959-1961 czerwiec
Ilość egzemplarzy: 23 370

[Dane techniczne]

Silnik

Typ: S06
Rodzaj obiegu: dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym
Ilość cylindrów: 1
Średnica cylindra: 57 mm
Skok tłoka: 58 mm
Pojemność skokowa: 148 ccm
Stopień sprężania: 6,5
Moc: 6,5 KM (4,8kW) / 4800 obr/min.
Maxymalny moment obrotowy: 11Nm przy 3500 obr/min
Gaźnik: typ G20
Zapłon: iskrownikowy
Odstęp styków przerywacza:
Wyprzedzenie zapłonu: 4,9mm przed GMP
Świeca: M14x1,25 o wartości cieplnej 225
Odstęp elektrod świecy:
Smarowanie: mieszanką oleju z paliwem w stosunku 1:25
Chłodzenie: powietrzne o obiegu niewymuszonym
Masa silnika suchego: 23,5kg

Układ napędowy

Przeniesienie napędu z silnika na sprzęgło: łańcuchem 9,525 x 5 x 7,5 o 44 ogniwach
Przełożenie: 2,31
Sprzęgło: 3-tarczowe, korkowe, mokre, 6 sprężyn dociskowych
Skrzynia biegów: 3-stopniowa z kołami stale zazębionymi
Przełożenia:
1 bieg: 2,935
2 bieg: 1,486
3 bieg: 1,00
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylnie: łańcuchem jednorzędowym rolkowym R1-12-7x8,51x7,79 o 122 ogniwach .
Przełożenie 3.36 (z=47 : z=14)
Całkowite przełożenia między silnikiem a tylnym kołem:
1 bieg:
2 bieg:
3 bieg:

Podwozie

Rama: kołyskowa zamknięta podwójna z rur stalowych o przekroju prostokątnym
Zawieszenie koła przedniego: na widelcu z wahaczem pchanym
Zawieszenie koła tylniego: na wahaczu wleczonym i elementach resorujących
z progresywnymi sprężynami śrubowymi i amortyzatorami hydraulicznymi
Skok koła przedniego: 160mm
Skok koła tylnego: 105mm
Hamulce: szczękowe, pełno piastowe o średnicy bębnów 160 mm
Koła: szprychowe z ośkami przetykanymi
Obręcze: 1,85 X 19"
Ogumienie: 3,00 X 19"

Instalacja elektryczna

Biegun dodatni połączony z masą
Iskrownik- prądnica: moc nominalna 28 W
Akumulator kwasowy: 6 V 7 Ah
Reflektor przedni: Ø 150mm
Lampa tylna ze światłem postojowym i stop
Sygnał dźwiękowy: typ SCS6 6V
Prostownik selenowy: SPS-36-08 umieszczony w reflektorze przednim

Dane eksploatacyjne

Ciężar własny:
Nośność:
Dopuszczalny ciężar całkowity:
Pojemność zbiornika paliwa: 13 l w tym 1 l rezerwy
Pojemność skrzyni biegów: ~ 700 cm3
Ciśnienie w ogumieniu:
przód: 0,12 MPa (1,2 kg/cm2
tył: 0,14 - 0,19 MPa (1,4-1,9 kg/cm2
Prędkość maksymalna: 78 km/h
Zużycie paliwa: 3,3 l / 100 km

Copyright 2010 www.shlka.prv.pl All rights reserved