MODELE
SHL M11 LUX

[OPIS]

Różnica w stosunku do modelu podstawowego poległa na dużo staranniejszym wykonaniu i poprawie wyglądu poprzez zastosowanie dużej liczby chromowanych detali. A więc chromowane były: obręcze kół, szprychy, boki zbiornika (szczyt ówczesnej mody!) górne szklanki amortyzatorów, pedał hamulca. Dodatkowe praktyczne drobiazgi to pokrywka stacyjki (przesuwana), bezpiecznik w obwodzie akumulatora, oraz w późniejszej produkcji - podstawka boczna. Modele LUX posiadały cylinder ze stopu lekkiego o zmienionych fazach i rozmiarach okien w wyniku czego moc wzrosła do 10KM.

Lata produkcji: koniec 1963 - ???
Ilość egzemplarzy: ???

[Dane techniczne]

Silnik

Typ: S32, od 1966 S32U
Rodzaj obiegu: dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym
Ilość cylindrów: 1
Średnica cylindra: 61,5 mm
Skok tłoka: 58 mm
Pojemność skokowa: 173 ccm
Stopień sprężania: 6,9
Moc: 10 KM / 5000 obr/min.
Gaźnik: typ GM24U1 ; Ø gardzieli: 24 mm
Zapłon: iskrownikowy
Odstęp styków przerywacza: 0,3 - 0,4 mm
Wyprzedzenie zapłonu: 3,8(± 0,1) mm przed ZZ
Świeca: Bosch W22T11 lub równorzędna Iskra F75
Odstęp elektrod świecy: 0,4 - 0,6 mm
Smarowanie: mieszanką oleju z paliwem w stosunku 1:20
Chłodzenie: powietrzne o obiegu niewymuszonym

Układ napędowy

Przeniesienie napędu z silnika na sprzęgło: łańcuchem tulejkowym 3/8" x 7,5 o 48 ogniwach
Przełożenie: 2:1 (z=34 : z=17)
Sprzęgło: 4-tarczowe, korkowe, mokre
Skrzynia biegów: 3-stopniowa z kołami stale zazębionymi
Przełożenia:
1 bieg: 2,89
2 bieg: 1,47
3 bieg: 1
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylnie: łańcuchem 1/2 " X 7,75 o 122 ogniwach .
Przełożenie 3.36 (z=47 : z=14)
Całkowite przełożenia między silnikiem a tylnym kołem:
1 bieg: 19,420
2 bieg: 9,869
3 bieg: 6,714
Ciężar silnika z osprzętem i skrzynią biegów: 27 kg

Podwozie

Rama: kołyskowa z rur stalowych o przekroju prostokątnym
Zawieszenie koła przedniego: na wahaczu średnim pchanym i elementach
resorujących ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami hydraulicznymi
Zawieszenie koła tylniego: na wahaczu wleczonym i elementach resorujących
z progresywnymi sprężynami śrubowymi i amortyzatorami hydraulicznymi
Hamulce: szczękowe, pełno piastowe o średnicy bębnów 160 mm
Koła: szprychowe z ośkami przetykanymi
Obręcze: 1,85 X 19" lub 1,85 X 18" [od 65r.]
Ogumienie: 3,00 X 19" lub 3,00 X 18" [od 65r.]

Instalacja elektryczna

Iskrownik- prądnica: moc nominalna 28 W
Akumulator kwasowy: 6 V 7 Ah
Reflektor przedni: Ø 150mm, żarówki: 12 V 25/25 W i 6 V 3 W
Lampka tylnia: z żarówką 6 V 3 W i 6 V 5 W sygnału ,,stop''
Oświetlenie szybkościomierza: żarówka 6 V 1,5 W
Sygnał dźwiękowy: typ SDM6 zasilany z akumulatora
Prostownik selenowy: SPS-36-0,8 umieszczony w reflektorze przednim

Wymiary motocykla

Długość: 2010 mm
Szerokość: 660 mm
Wysokość: 960 mm
Wysokość siodła kierownicy: 760 mm
Rozstawy osi: 1290 mm
Najmniejszy promień skrętu: 1800 mm
Prześwit: 170 mm

Dane eksploatacyjne

Ciężar własny: 120 kg
Nośność: 150 kg
Dopuszczalny ciężar całkowity: 283 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 13 l w tym 1 l rezerwy
Pojemność skrzyni biegów: ~ 800 cm3
Pojemność amortyzatora przedniego: 85 cm3
Pojemność amortyzatora tylniego: 75 cm3
Ciśnienie w ogumieniu:
przód: 1,2 at
tył: 1,4 at/ 2 osoby 1,8 at
Prędkość maksymalna: 90 km/h
Prędkość ekonomiczna: 60-70 km/h
Zużycie paliwa przy 60 km/h: 2,9 l / 100 km

Dane regulacyjne gaźnika

Dysza główna: 180 cm3/min lub 200 cm3/min
Dysza biegu jałowego: 45 cm3/min
Rozpylacz: Ø 2,7 mm
Iglica przepustnicy: Ø 1,9 mm (na dolnym końcu)
Położenie zapinki iglicy: 3-ci rowek od góry
Śruba regulacji mieszanki wolnych obrotów: 1-3 obrotów wykręcona
Poziom paliwa:2 mm (±0,8 mm) ponad oś komory pływakowej

Copyright 2010 www.shlka.prv.pl All rights reserved