I wersja malowania 1961r od nr 0001 - 1400
|
| Pierwsza seria malowana na bordowo. Zbiornik w tym samym kolorze posiadał srebrne panele boczne otoczone złotymi szparunkami i malowanym niebiesko złotym logo.
|
II wersja malowania 1961r od nr 002400 - 006100
|
Gazeta MOTOR 1960r
| Jeszcze w roku 1961 pojawiło się nowe czarne malowanie. Zbiornik również czarny z bocznymi panelami częściowo pomalowanymi na srebrno, szparunkami w kolorze białym oraz malowanym logo firmowym w kolorze niebiesko złotym. Coprawda już w roku 1960 w gazecie MOTOR zaprezentowano prototyp w tym, właśnie malowaniu ale na motocykle seryjne trafiło dopiero w roku 1961.
|
III wersja malowania 1961r – 1962 od nr 007625- 022000
|
| Kolejną wersją było malowanie czarno srebrne z calymi panelami bocznymi w kolorze srebrnym, szparunkami w kolorze bialym oraz z namalowanym logo SHL niebiesko złotym.
|
IV wersja malowania 1963r od nr 025700 – 185447
|
| Wraz z pojawieniem się w 1963 r zbiornka w nowym kształcie
z tłoczonymi znakami firmowymi, zrezygnowano z malowanego logo, boczne panele pozostały srebrne z wykończeniem bialymi szparunkami
|
V wersja malowania malowania 1963r
|
| W 1963r roku pojawiły sie na rynku motocykle M11 Lux w których malowane na srebrno panele boczne zastapiono chromowanymi natomiast na tylnym błotniku pojawił sie napis LUX.
|
Malowanie szparunków – błotnik tył
|
| To malowanie występowało w wersjach I,II,III. Szparunek zaczynał się zaraz za amortyzatorem u góry i na dole wychodząc spod amortyzatorów ku tyłowi motocykla. Tak samo w drugą stronę, ku przodowi motocykla wychodziły dwie linie łączące się
|
| W malowaniu wersji IV i V zrezygnowano z malowania szparunków na części błotnika ukrytej pod pokrywami bocznymi.
|
| W wersjach II, III, IV oraz V szparunki z tyłu motocykla łączyły się w ten sposób.
|
Malowanie szparunków – błotnik przód (wersja I,II,III,IV,V)
|
| Na błotniku przednim biegł pojedynczy szparunek dokoła błotnika.
|
Malowanie szparunków – osłony boczne (wersja I,II,III,IV,V)
|
| Osłona boczna I typ
Na bocznych pokrywach szparuki poprowadzone były dookoła przetłoczeń. Oraz od amortyzatorów ku przodowi motocykla w dół do dolnej krawędzi osłony
|
| Od roku ok. 1966 pojawiły się osłony boczne
z przetłoczeniami na krawędziach (II typ). Szparunek biegł bliżej krawędzi zaraz za przetłoczeniem
|
Malowanie osłony łańcucha
|
| Osłona łańcucha malowana była na srebrno
|
Inne wzory malowania
|
| W relacjach prasowych z wystawy w Chinach (rok prawdopodobnie 1960 lub 1961) zaprezentoawano motocykl
w jasnym malowaniu które niepokazało sie w motocyklach seryjnych.
|
(Polskie Motocykle 1946-1985 Andrzej Zieliński WKŁ 2004)
| Także SHL M11 W została zaprezentowana w kolorze jasnym. Może ktoś wie jaki to kolor?
|
| Poszukuję nformacji na temat takiego malowania motocykli SHL.Od zwykłego LUX’a odróżnia go chromowany panel osłony bocznej oraz podwójny szparunek na przednim błotniku. Motocykl to prawdopodobnie składak.Natomiast malowanie przedniego błotnika i osłon bozych byc może występowało w jakiejś wersji SHL M11
|