MODELE
[OPIS]
Motocykl SHL 250 był jednym z lżejszych motocykli rajdowych w swojej klasie. Wykonanie i przygotowanie tego motocykla należało do startującego na niej fabrycznego kierowcy Zenona Wieczorka.
Zdobył on na tym motocyklu zwycięstwo w klasie 250 oraz w klasyfikacji ogólnej całego rajdu już podczas pierwszego startu, którym była I Eliminacja Rajdowych Mistrzostw Polski w Świeciu. W dodatku zwycięstwo to zostało odniesione nad czołowymi polskimi zawodnikami, startującymi na motocyklach MZ, WSK i Promot (z silnikiem Puch).
Lata produkcji: 1969
Ilość egzemplarzy: seria
[DANE TECHNICZNE]
Silnik: W-2 249ccm o wzmocnionym wale korbowym i łożyskowaniu stopy korbowodu
Moc: brak danych
Cylinder: aluminiowy z tuleją żeliwną
Średnica cylindra: 69 mm
Skok tłoka: 65 mm
Stopień sprężania: 9,6
Gaźnik: BVF 30 mm
Zapłon: iskrownik małogabarytowy "Stefa"
Skrzynia biegów: 5 stopniowa
Napęd tylnego koła: łańcuch 5/8"
Ogumienie: Barum 3.00-21" przód 4.00-18" tył
Masa: 112 kg
Rama: z rur o przekroju prostokątnym, jak w modelu 175
Przedni widelec teleskopowy Ceriani
Tylne elementy resorujące Girling
|