STATYSTYKI Liczba odwiedzin: Gości dzisiaj: 9 Gości online: 1 Aktualizacja: 22 maja 2010 Copyright © 2003-2010 |
MODELE
Lata produkcji: 1962 Ilość egzemplarzy: 25 Motocykl typu M11 stanowił podstawę do budowy motocykla wyścigowego formuły B. Jego konstrukcja została opracowana w ośrodku Techniczno- Zaopatrzeniowym PZM w Warszawie pod kierunkiem Jerzego Jankowskiego. Przed sezonem 1962 roku w ośrodku wykonano serię 25 sztuk takich motocykli. Silnik S-32 przystosowano do wyścigów, zwiększając kąty otwarcia kanałów ssącego i wydechowego, zwiększając stopień sprężania do 8,5 oraz stopień wypełnienia skrzyni korbowej. W specjalnym układzie wydechowym zamiast tłumika zastosowano komorę ekspansyjną. Zmiany te pozwoliły na uzyskanie mocy około 10kW ( 13,5 KM). We wzmocnionej skrzynce przekładniowej zmieniono wartości przełożeń. W przednim zawieszeniu skrócono sprężyny elementów resorujących, co wpłynęło na zmianę geometrii widelca i zwiększenie sztywności. Dzięki temu polepszono prowadzenie motocykla. Zastosowano specjalną, dwuczęściową kierownicę mocowaną bezpośrednio do rur nośnych widelca, zwężony zbiornik paliwa, specjalne siodło i wąskie lekkie błotniki. Motocykl ten osiągał prędkość maksymalną 120km/h. W pierwszym roku startów formuły B tytół Mistrza Polski zdobył Ginter Hennek. | ||||||||||||||||||
Copyright 2010 www.shlka.prv.pl All rights reserved |