STATYSTYKI Liczba odwiedzin: Gości dzisiaj: 9 Gości online: 1 Aktualizacja: 22 maja 2010 Copyright © 2003-2010 |
MODELE
[OPIS] Cylinder silnika wykonano metodą Alfer. W głowicy mieściła się kulista komora spalania. Nowy wał korbowy był ułożyskowany na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych mieszanką paliwową i na jednym mniejszym łożysku kulkowym ( od strony iskrownika) smarowanym olejem ze skrzyni przekładniowej. W celu zwiększenia trwałości silnika w jego obudowy wtopiono stalowe pierścienie stanowiące gniazda dla łożysk wału korbowego. W stopie wału korbowodu wprowadzono trzyrzędowe łożysko rolkowe. W układzie zasilania zastosowano gaźnik typu GM-24 U3 o nieco innych nastawach niż w poprzednim modelu. Nowym zespołem była dwuwałkowa skrzynia przekładniowa o czterech biegach wyposażona w krzywkowy mechanizm zmiany biegów. Zmieniło się także przełożenie głównej przekładni łańcuchowej z 3,36 ( 47/14) na 2,80 ( 42/15). Zastosowanie nowego zespołu napędowego wpłynęło na zwiększenie dynamiki motocykla. Konstrukcja: mgr inż. Wiesław Wiatrak Lata produkcji: druga połowa 1967 Ilość egzemplarzy: 26 370 [Dane techniczne] Silnik Typ: W2ARodzaj obiegu: dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym Ilość cylindrów: 1 Średnica cylindra: 61mm Skok tłoka: 59,5mm Pojemność skokowa: 174 cm3 Stopień sprężania: 7,8 Moc maksymalna/przy: 12KM/ 5400 obr/ min Gaźnik: typ GM24U3, średnica gardzieli 24mm Zapłon: iskrownikowy Odstęp styków przerywacza: 0,3 - 0,4 mm Wyprzedzenie zapłonu: 3,3 -3,5 mm przed Z.Z Świeca: Bosch W240T11 lub równorzędna Odstęp elektrod świecy: 0,4 - 0,6 mm Smarowanie: mieszanką oleju z paliwem Chłodzenie: powietrze o biegu niewymuszonym Układ napędowy Przeniesienie napędu z silnika na sprzęgło: łańcuchem tulejkowym 3/8" X 6Sprzęgło: o 48 ogniwach, przełożenie 2,33 : 1 ( z=35 : z=15 ) Sprzęgło: 4 -tarczowe, korkowe, mokre Skrzynia biegów: 4-stopniowa z kołami stale zazębionymi 1 bieg- 2,93 2 bieg- 1,79 3 bieg- 1,35 4 bieg- 1,00 Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylnie: łańcuchem 1/2 " X 7,75 o 120 ogniwach . Przełożenie 2,8 : 1 (z=42 : z=15) Całkowite przełożenie między silnikiem a tylnym kołem: 1 bieg- 19,11 2 bieg- 11,68 3 bieg- 8,80 4 bieg- 6,52 Podwozie Rama: kołyskowa z rur stalowych o przekroju prostokątnymZawieszenie koła przedniego: Na wahaczu średnim pchanym i elementach resorujących ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami hydraulicznymi. Zawieszenie koła tylniego: na wahaczu wleczonym i elementach resorujących z progresywnymi sprężynami śrubowymi i am. hydraulicznymi. Hamulce: szczękowe, pełno piastowe Ř bębnów 160 mm Koła: szprychowe z ośkami przetykanymi Obręcze: 1,85 X 18" Ogumienie: 3,00 X 18" Instalacja elektryczna Iskrownik- prądnica: moc nominalna 28 WAkumulator kwasowy: 6 V 10 Ah Reflektor przedni: Ř 150mm, żarówki: 6 V 25/25 W i 12 V 3 W Lampka tylnia: z żarówką 6 V 3 W i 6 V 5 W sygnału ,,stop'' Oświetlenie szybkościomierza: żarówka 6 V 1,5 W Sygnał dźwiękowy: typ SES 6 V zasilany z akumulatora Prostownik selenowy: SPSs-36-08 umieszczony w reflektorze przednim Wymiary motocykla Długość: 2010 mmSzerokość: 660 mm Wysokość: 960 mm Wysokość siodła kierownicy: 760 mm Rozstawy osi: 1290 mm Najmniejszy promień skrętu: 1800 mm Prześwit: 170 mm Dane eksploatacyjne Ciężar własny: 112 kGNośność: 160 kG Dopuszczalny ciężar całkowity: 290 kG Pojemność zbiornika paliwa: 13 l w tym 1 l rezerwy Pojemność skrzyni biegów: ~ 700 cm3 Pojemność amortyzatora przedniego: 85 cm3 Pojemność amortyzatora tylniego: 75 cm3 Ciśnienie w ogumieniu: przód: 1,2 at tył: 1,4 at/ -2 osoby 1,8 at Prędkość maksymalna: 100 km/h Prędkość ekonomiczna: 60-70 km/h Zużycie paliwa przy 60 km/h: 3,2 l / 100 km | ||||||||||||||||||
Copyright 2010 www.shlka.prv.pl All rights reserved |